Projektowanie logo
Jeśli chodzi o projektowanie logo, ostatecznie chcesz, aby przedstawiało Twoją markę w najlepszy możliwy sposób. Jednocześnie nie chcesz, aby zajmował zbyt dużo miejsca. To jest największe wyzwanie – być w stanie wywrzeć zwycięski wpływ w ograniczonej przestrzeni. Oto 7 czynników, które należy wziąć pod uwagę, aby mieć logo, które oznacza sukces!
1. Badania zawsze pomagają w efektywnym projektowaniu logo
Nigdy nie popełniaj błędu, spiesząc się z tworzeniem projektu logo. To tylko pogorszy sprawę. Musisz przeprowadzić sporo badań, aby zrozumieć firmę, jej cele i misję, a także cele biznesowe – zarówno krótko-, jak i długoterminowe. Musisz także znać dane demograficzne docelowych odbiorców.
2. Atrakcyjne i niepowtarzalne: dwa elementy świetnego projektu logo
Oczywiście chciałbyś, aby projekt logo przyciągnął uwagę klienta. Jednocześnie nie powinien krzyczeć o uwagę. Powinien przetestować intelekt klienta; zmusić go do zastanowienia się kilka minut po zobaczeniu logo. Jeśli zauważysz, że niektóre z najlepszych projektów logo mają unikalny aspekt, który przedstawia coś o firmie.
3. Prosty i niezapomniany projekt logo
Jedną z rzeczy, na których naprawdę musisz się skupić, jest upewnienie się, że projekt logo nie jest zbyt zagracony lub zbyt fantazyjny. To tylko zmyli klienta. Ostatecznie chcesz, aby klient zapamiętał Twoją markę. Stanie się tak tylko wtedy, gdy logo będzie łatwe do zapamiętania. Upewnij się również, że logo wysyła klientowi pozytywne sygnały.
4. Elastyczność jest głównym problemem w projektowaniu logo
Jest tak wiele firm, które inwestują fortunę w swoje logo tylko po to, by później zdać sobie sprawę, że ich logo nie działa na opakowaniu produktu! Co za marnowanie czasu i pieniędzy! Twoje logo musi być wystarczająco elastyczne, aby działało i wywierało trwały wpływ na dowolnym nośniku, niezależnie od tego, czy jest to opakowanie produktu, strona internetowa Twojej firmy, czy nawet jakiekolwiek wysyłane materiały promocyjne! Oznacza to, że musisz wziąć pod uwagę rozmiar logo i użycie odpowiednich kolorów. Zastosowane kolory muszą dobrze pasować do każdego tła, a jednocześnie pomagać marce się wyróżniać.
5. Nigdy nie zaśmiecaj swojego logo w projektowaniu logo
Jednym z krytycznych błędów, które ludzie popełniają, jest umieszczanie zbyt dużej ilości informacji w projekcie logo. To sprawia, że Twoje logo wygląda na zagracone, nie wspominając o tym, że klienci nie będą pamiętać Twojej marki!
6. Używaj czcionek, które zwiększają czytelność w projekcie logo
Możesz wybrać czcionkę, która świetnie wygląda na papierze, ale użycie jej w logo utrudnia czytelność. Nie ma absolutnie sensu używać klasycznych czcionek w projektowaniu logo, jeśli mają one uniemożliwić klientom zapamiętanie Cię. Upewnij się, że czcionki są przyjemne dla oka.
7. Wykorzystanie koloru w projektowaniu logo
Świetny projekt logo zawsze będzie koncentrował się na użyciu dopełniających się kolorów, dobrze prezentujących się na czarnym lub białym tle.